سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش گل آرایی و تزیین گل های طبیعی

تزیین گل های طبیعی در گلدان طراوتی بی نظیر را به محیط اطرافش می بخشد و محیط را سرشار از حس سرزندگی و نشاط می کند. اکثرا بر این باورند که قرار دادن گل های طبیعی در گلدان امری ساده و نیاز به سلیقه و اصول خاصی ندارد.

https://www.uplooder.net/img/image/16/aa0bae78d2c0450aae8970b2b0a56b60/%DA%AF%D9%84%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%B2%DB%8C.jpg

اکثرا پس از خرید گل شاخه بریده و یا خرید دسته گل بدون در نظر گرفتن نوع گل، گلدانی نامناسب را انتخاب کرده و گل ها را بدون تزیین در گلدان قرار می دهند. اما قرار دادن گل طبیعی در گلدان نیز مانند سایر گل های تزیین شده از جمله سبدگل، تاج گل، دسته گل، باکس گل و... نیاز به سلیقه و تزیینی هنرمندانه دارد تا در مدت زمانی که گل ها تازه و با طراوت هستند زیبایی بی نظیری را به محیط ببخشند و هر بیننده ای را مجذوب زیبایی خود کنند. اصول تزیین گل شاخه بریده در گلدان در این پست به طور کامل شرح داده می شود تا بتوانید به راحتی و با ساده ترین روش یک تزیین گل زیبا در گلدان داشته باشید.

 

مراحل گل آرایی در گلدان

 

وسایل مورد نیاز

گلدان شیشه ای مناسب

انتخاب گل شاخه بریده

برگ های تزیینی

گل خشک تزیینی

قیچی

نوار چسب

 

مرحله اول

انتخاب گلدان مناسب برای تزیین شاخه گل ها در گلدان امری بسیار مهم در تزیین گل در گلدان است. شکل ظاهری گلدان تاثیر زیادی در گل آرایی شما خواهد داشت. اگر گلدانی که انتخاب می کنید بلند و باریک باشد بهتر است از گل هایی استفاده کنید که پر هستند و دارای ساقه هایی کوتاه هستند از جمله گل میخک، گل داوودی مینیاتوری، گل لیسیانتوس، گل رز مینیاتوری، گل داوودی، گل فرزیا در این صورت میزان استفاده از برگ های تزیینی در چنین گلدان هایی کمتر می شود و اگر گلدان شما کوتاه و پهن باشد بهتر است از گل هایی استفاده شود که دارای ساقه های بلند و باریک اند از جمله گل استرلیتزیا (پرنده بهشتی)، گل رز، گل آلسترومریا، گل آنتوریوم، گل لیلیوم، گل لیلیوم اورینتال در این صورت میزان استفاده از برگ های تزیینی در این گلدان ها بیشتر است.

گلدان هایی که پهن تر هستند معمولا ثابت کردن شاخه گل ها در این مدل از گلدان ها دشوارتر هست، بهتر است برای تزیین شاخه گل در گلدان های پهن شکل به روشی که توضیح داده می شود استفاده کرد. دهانه گلدان را با نوار چسب به صورت شطرنجی بپوشانید. به اصطلاح به این حالت شبکه بندی گلدان گفته می شود. شاخه گل ها را در هر ردیفی که توسط نوارچسب ایجاد شده است قرار دهید تا فضای لازم در گلدان با استفاده از گل پر شود. حتما قبل از قرار دادن گل در گلدان ساقه هایی که در گلدان و آب قرار می گیرند از برگ پاکیزه کنید تا برگی درون گلدان قرار نگیرد و کیفیت گل ها و آب حفظ شود.

مرحله دوم

انتخاب گل شاخه بریده مناسب می تواند دیزاینی بی نظیر را به گلدان شما ببخشد. اگر مایل نیستید که از برگ های تزیینی در گلدان خود استفاده کنید می توانید از گل هایی انتخاب کنید که دارای برگ های زینتی هستند از جمله گل آلسترومریا، گل لیسیانتوس، گل لیلیوم و... اگر مایل به استفاده از برگ هایی تزیینی و گل خشک برای تزیین گلدان خود هستید بهتر است از گل هایی استفاده کنید که بدون برگ هستند و ظاهری خلوت تر دارند از جمله گل آنتوریوم، گل ژربرا، گل ارکیده و...

پس از انتخاب گل مناسب با توجه به گلدان، گل های شاخه بریده را با الگوی دایره شکل از وسط گلدان شروع به قرار دادن کنید. ساقه های گل ها را در انتها به صورت دایره ای شکل تزیین کنید. پس از چیدمان گل ها به صورت مدور گلدان خود را بچرخانید تا فضاهای خالی گلدان مشخص شود، پس از مشخص شدن فضاهای خالی مرحله استفاده از برگ های تزیینی است.

مرحله سوم

برگ های تزیینی که انتخاب می کنید  بهتر است دارای شکل ظاهری متنوع و طیف رنگی مختلف باشند تا بتوانید به راحتی گلدان خود را تزیین کنید. برگ های تزیینی که استفاده می کنید بهتر است دارای رنگ های تیره و روشن باشند. همزمان با استفاده از برگ های تزیینی می توانید از گل های خشک که مناسب تزیین هستند نیز در گل آرایی گلدان خود استفاده کنید.

اگر رنگ گل های استفاده شده در گلدان شما رنگ های گرم و پر انرژی هستند بهتر است از برگ های تزیینی استفاده کنید که رنگ های سبز تیره و خنثی دارند. و اگر گل هایی که استفاده می کنید رنگ های سرد و خنثی هستند بهتر است از برگ هایی استفاده کنید که رنگ های روشن و پر رنگ داشته باشند.

مرحله چهارم

تزیین گلدان با استفاده از روبان های تزیینی و کارت تبریک می تواند گلدان شما را به یک هدیه بی نظیر تبدیل کند. شما در حال حاضر یک گلدان گل تزیین شده زیبا دارید. به راحتی می توانید این گلدان گل زیبا را با استفاده از روبان یا کارت تبریک دیزاین کنید و به عنوان کادو در روز ولنتاین، کادو روز تولد، هدیه سالگرد ازدواج و آشنایی و... به عزیزانتان تقدیم کنید.

__________________________________________________________________________________________

پیشنهاد ما برای آموزش گل آرایی حرفه ای آموزشگاه گل آرایی فلوآرت است. آموزشگاه گل آرایی فلوآرت ( اولین مدرسه گل آرایی ایران) است.
در حال حاضر این موسسه به عنوان اولین مرکز تخصصی برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی گل آرایی در ایران مشغول به فعالیت می باشد و همچنین با داشتن بیست پرسنل آموزش دیده و مجرب آمادگی اجرای تمام پروژه های گل آرایی را دارد.

 

منبع:
آموزشگاه گل آرایی فلوآرت